Resan från

kortbyxor och t-shirt och en kall öl på uteplatsen förra lördagen, till mössa, vantar och två tröjor gick fort - från lördag till tisdag.

Dagens tyngsta arbete var att slå in utemöblerna i presenning kokong, ett jobb som påverkades av tre saker:
- det blåser 13-14 sekundmeter nordligt, dvs rakt in på trädäcket
- presenningen är alldeles för stor, för att jag är för snål att köpa ny, när jag ändå har en
- jag trodde jag hade lina att fläta ihop med hemma, vilket jag inte hade.

Dessutom har jag slarvat bort nyckelknippan med soprums/förrådsnyckel, så jag kommer inte in i förrådet och kan ställa undan parasollet och mattorna.

Det har tagit Bezzie en vecka att förstå att det inte är temperatur ute för att springa utinutinutinutinutin, däremot att mattes säng och att de isländska fårskinnsfällarna är rätt trevliga.

Själv laddar jag upp med levande ljus - de går åt i samma tempo som jag laddar upp dem


Även om det står några frusna pelargoner kvar på trädäcket, så är det den här vyn jag får vänja mig vid allt mer. Whoops - måste göra något åt den där sladden...........


Kommentarer