Huvvaligen,

sicken vicka!!

Snöstorm och som vanlig när det bli en riktig snökanon, så stannar världen. Och alla blir jätte upprörda över att snöröjningen inte fungerar. Vilket KAN bero på att alla vägar är igenproppade med bilister som tror dom är Tarzan på bilkörning, och vem fan trodde att man måste byta till vinterdäck redan!!!!

Och lite upprörda känslor även lokalt, över att inte parkeringen plogas pronto - och andra är upprörda över att den inte plogas på rätt sätt. 

Och så ringer BodyJoy och frågar varför jag inte varit där på ett tag. Tack, men jag jobbar deltid i snöröjningen, så någon gymträning behövs inte.

Lite snö kom det i alla fall, och på tisdag ska det regna och vara 5-6 plusgrader hela veckan - eländet kunde väl få ligga kvar, när det nu väl stormat ner i stora lass


Min afrikanska lilja blev väldigt vackert dekorerad - men fotografen stod näst intill barfota och fröööös.

38cm på mindre än åtta timmar, värsta november stormen på 111 år. Riktigt tjusigt!

Efter att ha känt att jag burit lite väl mycket ansvar för bristande snöröjning, tog jag lite andrum igår morse och städade mitt hem lite mer grundligt. Konstaterar att enligt Feng Shui, är detta sååå fel. Har man rörig fondtapet måste kuddarna vara lugna och enfärgade. Upprorisk som jag är, lät jag paradistemat fortsätta i kuddparaden, så det så.

Mitt matbord och köksfönster betecknas enligt proffsen som "busy". Blomman är stor för att skydda lite mot insyn, brickan med alla prylar är för att matbordet känns så stort i min ensamhet. Katten ligger där av egen vilja och skäller på småfåglar som äter frön från växterna i vintervila.

Efter storstädningen laddades en energirik frukost, innan jag gick ut och handskottade hemtjänstens parkeringsplatser.

Idag blev det grötfrukost och en promenad ute på Ingarö. Vilket innebar att jag efter någon halvtimme inte hade en aning om var jag var eller var på väg. Men fina hus såg jag.



Så småningom kom jag fram till Gamla Brunnsvägen i alla fall och grustaget strax innan Återvall. Så sedan blev det att pulsa i snö tillbaka till Brunn där bilen stod parkerad,

Pga fiberdragning och utökat vatten/avlopp, så behöver jag inte gå på Ingarövägen i alla fall, man har byggt gång/cykelväg ovan på  rördragningarna. Fast inte plogat den direkt.

Så lite mör är jag och lite ont har jag i rygg och lår, men efter att ha stödhandlat gravljus och lite annat i Ingaröhallen, blev det en snabbis till Minneslunden, och en snabbis till Claes Ohlson i Mölnvik - min nya favoritaffär!! En rykande tomatsoppa i Ralf's frukostkopp, följt av starkt kaffe och - glögg! Hittade en oöppnad glöggflaska från förra året, den måste jag dricka upp innan jag åker, för i jul får jag ingen glögg.

Nej, jag är inte på topp direkt, alldeles för mycket på jobbet, för mycket som går fel, för långsamt tempo för att få det korrigerat, lite stridigheter i bostadsrättsföreningen, lite mutter och gnäll. Jag  börjar känna mig lite bipolär för att använda ett populärt ord, och saknar min allra bästa vän att prata med. Inte för att han lyssnade så där mycket och standardsvaret var ju alltid detsamma - men lägg dig inte i då och ta på dig allt! Men ändå!!

Nu ska jag förbereda min middag, förfäras ej, kära vän, men för en gångs skull blir det kött. Hjortfärs! Varför köpa odlade djur, som bidrar till miljöförstöringen, när man kan äta djur som redan finns? Vi åt ganska ofta vilt, Ralf och jag, ska återgå till det när jag någon gång äter kött.

Men å andra sidan - Mrs Wilcox-Irvine - er förtjusande blivande president har ju redan deklarerat att miljöförstöring finns inte. Bye bye Antarktis, Arktis och Alaska då'rå!!

Och du - två av mina pensionsfonder ligger i amerikansk konsumtion. De mår inte så bra, kan du vara snäll och konsumera lite mera!!

Kommentarer