Lagerbladsträdbär

Tog en liten lunchpaus - katten behövde rastas - och passade på att beskära mitt vårdträd, det vintergröna lagerbladsträdet.

Och upptäckte då, att det bär mörka, vackra bär. Troligen inte ätbara - men vackra!


Fast Bezzie förstår ju inte varför bären skulle vara huvumotivet, när hon poserar så vackert. Jag är också svart!


Passade på att fotografera min Alexander som helt plötsligt satt flera knoppar. Faktiskt har jag två knoppar på min Ingrid Bergman också - så nu har rådjurssprutan kommit fram. Gud nåde dig, Michael Bindefeldt om det inte fungerar!

Min afrikanska lilja blommar med sju klasar, i övrigt får man förlita sig på Rudbeckia och Echinea så här års. Och så blommar murklockorna för tredje gången, och både penséerna och tusenskönan blommar om igen.

Undrar om alla knopparna på Blomman för Dagen hinner slå ut innan frosten kommer. Det finns hundratals


Har gjort om hemma lite också, nu känns hallen något bättre, även om ommålning får vara tills efter Sydafrika resan. Men jag gjorde om tavelväggen bredvid TV'n till en miniatyrvägg, och då fick din klocka med berättelsen om stjärnor, som du skickade första julen utan Ralf, flytta ut från skymundan i sovrummet till en mer upplyst plats. Det förtjänar den (fast jag tog bort plastängeln)

Carinas statement om änglar hänger dock kvar vid arbetsplatsen, jag behöver en påminnelse om mirakel där...................


Kommentarer