Framtidstro och framtidshopp

Trots isande vindar från nord, så finns det hopp om en mer strålande framtid. Snart får flera av dessa skönheter flytta hem till mig och Bezzie. Jag återhämtade mig rätt bra från förra fredagens utmattningssymptom orsakad av sommarblommor, så idag kom det inte med något kattgräs hem. Men jag bara sög i mig mångfalden från de många blomsterborden i växthusen





OK då, den här majestätiska polaren ska inte följa med hme och inte ska den stå utomhus heller. Men Bosse Rappne har en hel del spännande orkidéer

Påskris sa du? Påsk om tre veckor sa du? Inte attackeras sa du? Varför sitter det då fåglar i riset?

Som om jag skulle orka........

Även om den låter lite illa, så värmer den ändå lite

Nej, jag har inte attackerat påskriset (ännu). Men jag kan attackera dig om du inte förstår att att fåtöljen är bäddad för mig, och att kaminen står precis bredvid är exakt vad min frusna häck behöver, och dessutom så kan du sitta på fotpallen. Du kan alltid luta ryggen mot glasfönstret om du behöver............

Jaha så är det som det är, och ett antal grannar har fått sig ett gott skratt åt prioriteringarna på familjen Holm's veranda


Kommentarer