Ute på Utö

Vi drog till Utö, två granntanter och Barbro. För en av oss var det att beträda jungfrulig mark.

Utö=Utsikt


Promenaden upp till Kvarnen bjöd på pittoreska gruvarbetarstugor och rosor i mängder


För första gången fick jag besöka kvarnen på Utö, ett sjömärke jag annars bara fått se från Mysingens gungande vågor (med lättnandes tanke - i alla fall halvvägs mot mål)

Som den äventyrliga ledaren för gänget måste jag ju klättra upp i kvarnen - övriga stannade kvar på fast mark

Den där känslan av att komma in i en överfull gästhamn - och inget annat än en gigantisk fjärd som alternativ

Den "andra" hamnen

Så kom "hamnkaptenen" flytande

Väl utrustad

Hmmm, det är såg ju lovande ut för hemfärden

Suck...........


Båten hem gick motsatt väg, så vi ´fick uppleva två hamnar till på Utö, Medan regnet vräker ner på fastlandet, torkar skarvarna på sitt lilla skär


Utö Kyrka innan vi vände näsan mot hemma hamn

Älvsnabben monumentet var längre bort än jag trodde - Tuppudden står på schemat, tror jag

Kommentarer