Avklädd!

Min kära fader var alltid så förvånad över sin äldsta dotters avklädningsrutiner.

Själv, så vek och hängde han noggrant alla kläder - i påklädningsordning - på en stol, allt för att enkelt kunna kliva  i dem i rätt ordning näta morgon. SL uniform, taxiuniform eller blåklädsel för lastbilskörning spelade ingen roll - alltid i ordning.

Att sedan röd katt gärna lade beslag på mörka uniformsbyxor och svart katt älskade ljusblå uniformsskjortor är en annan femma.

Hans dotter har en betydligt mer rationell inställning till avklädning - ett tag uppåt och ett tag nedåt och vad ska man ha golv till annat än klädförvaring?
Sisådär ja, klart för sängen, och högen får jag väl sortera imorgon.

Igårkväll tog jag den konsten till ytterligare höjder - jag kunde ta av mig jeansen utan att behöva knäppa upp dem.

Och ikväll är det bootcamp igen

Fast den här högen är faktiskt en - sorterad - tvätthög


Kommentarer