Jag tror den fick halsbränna

Bananflugor är ett irriterande moment i sommarens idyll. Efter att i flera somrar mekat med vitvinsvinäger och gladpack, så provade jag en ny variant i år - en venusblomma.

Jag vet inte om det är den torra katastrofsommaren eller om den faktiskt fångar en och annan bananfluga, men jag tyckte den började se lite utmärglad ut. Så jag nackade två flugor i uterummet under förra veckan och bidrog till försörjningen.

Den första flugan har i och för sig efter lång tid förändrats från skuggprofil till jättesklump - men det tar lång tid och blomman envisas med att rapa upp en flugvinge. Och fluga två ligger där så fint inkapslad - men inte vet jag. Jag tror venusblomman fick lite överdos och halsbränna.

Själv ska jag göra den årliga koloskopin på tisdag och lider åt andra hållet. Avsaknaden av fibrer och frukt och grönt i den anvisade förberedelsedieten sätter sina spår...……



Kommentarer