Förbanna inte mörkret

 - tänd ett ljus, köp en lampa eller dra filten över huvudet så blir det mörkret

Jag har varit i England några dagar, och kattvakten har tillbringat ett antal timmar tillsammans med katten hemma hos katten. Dock förbannar hon mörkret i min lägenhet, så åtminstone köpte jag en lampa till matbordet igår, lite oplanerat.

Hittade den för ett tag sedan hos #skönating i Hamnen och funderade på den men har sedan förträngt den. I går råkade jag ta vägen förbi och slog till efter tre minuters betänketid. Därefter blev det en tur tillbaka till Clas Ohlsson för glödlampa, jag kom ju just därifrån med batterier och spolarvätska.

Nu ska jag dessutom utbilda kattvakten i mina små spots med punktbelysning, designade för handarbete och läsning. Allmänbelysning är jag dålig på.

Rosorna blommar fortfarande ute i rosenrabatten, men de får stå där och lysa upp i november diset. Fredagsbuketten, som blev en lördagsbukett, blev istället köperosor som nu är utplacerade i småvaser här och där. Till exempel ett vinglas, när man inte har en mindre vas som passar




Sedan så hävdar jag bestämt att ljusslingor som lyspunkter - året om och alltid

Lampan över matbordet - kommer bild någon annan gång...…..

Kommentarer