Stugliv

Nix, Erik, det blev inte klippt. Du får vänta tills det blommat över, basta!



Vi blomforskade och googlade mycket. Gökblomma och olvon

"Min" svampskog är nu ödelagd och omdöpt till föryngringsyta. Sådant är livets gång. Utan ryggskott hade jag kunnat samla ihop till några fina brasor - men just nu lät det sig inte göra

Men den öppna vyn lät mig fotografera båda husen och ladan, för första gången samtidigt på bild

Man klipper inte med åkgräsklippare när det växer hundra tals St Pers Nycklar på ängen

Krokodilen är borta, en näsvisa gubben har flyttat in

Där det finns blommor, finns det fjärilar. Denna modell är lite okänd




Parkeringsuppfarten är numera lupinrabatt, så det fick bli parkering på fri fot

Schhhhh, stör ej. Jag tror han sov, eftersom han snällt satt still under hela fotosessionen

Björkarna bygger tempel på nedre ängen

VA? Har ni varit på promenad? Och ni väckte inte mig och frågade om jag ville följa med??

Överflöd

Kommentarer