La Stada -

en liten visit i de mer östra delarna blev det häromdagen. Det skulle vara mulet och lagom temperatur! Ha - kvavaste dagen på hela månaden........

Tog en tur till gästhamnen, förra året hann jag inte med detta annars så obligatoriska utflyktsmål. Nu var jag lite sent ute, så det gapade lite tomt, men en del godbitar fanns det - varför inte en HR 511. Akter om låg en vacker dansk skapelse av modernt snitt

Även om snittet var modernt, var livbåten en klassiker. First Class!!

Registrerad i Florida - fan tro't att den tagit sig hit på egen maskin. Såg allt annan än havsduglig ut

Estonia monumentet ligger lite halvdolt, men med lite pyssel letade jag mig dit. Skönt att inte något mig närstående namn finns med.


På Djurgårdens kyrkogård, kan man stillsamt fundera över att vissa titlar hittar man inte idag. Å andra sidan var de i alla fall tydliga - vad säger egentligen Senior Business Development Manager för något?

 När man går i La Stada så sällan som jag gör numera, så finner man ibland stora förändringar. Till exempel denna blandning av hipster/turistfälla bakom Nordiska Muséet. Querky inredning skulle en engelsman säga





Men de hade en mastig italiensk charktallrik som lunchalternativ, medföljande kylande dryck - och nosiga lunchgäster

Om jag bukar vackert, kan jag väl få smaka??

Den här lunchgästen var både otrevligare och envisare dock och lät sig inte avspisas

Lunchen promenerades ned i Nobelparken, dock identifierade jag inte träd, utan lät mig fascineras av rabattplanteringarna. Vad är dessa vita för något?

Fyra rabatter i varsin färg - helvitt, gult, röda toner och lila/blått

Jag fastnade väldigt mycket i den lila rabatten. Den här lila jätteverbenan står högt på önskelistan för nästa års planteringar


De är ståtliga även i lila, där de sträcker sig mot skyn - vad de nu än heter

Inte bara fjurilar, utan även en och annan trollslända gillade verbenan.

Sedan tog jag tricken till Hamngatan och förföll i att studera klädutbudet. Egentligen är jag på reajakt efter ett par shorts till kommande Sydafrika resa, och inte vilka shorts som helst. Men numera har jag en viss förmåga att hamna i designer träsket, så jag fann det för gott att gå ut från NK - och hamnade på designströget längs Birger Jarlsgatan. Nåväl, fönstershopping kostar inget, och även på Zara Home lade jag tillbaka överkastet som gick i färg med min tapet.

Tittade lite efter en morgonrock - jag struttar fortfarande omkring i Ralf's oversized, jättetjocka frottemorgonrock, som numera har 16 år på nacken. Hittade en förtjusande sak i sammet på PK gallerian för nätta 5400:- lite drygt, så den hamnade också tillbaka på galgen.

Så i slutänden åkte jag hem med en fjädervippa att dekorera med.


Gårdagen blev dyrare - jag har städat hyllor och skåp och dekorerat om lite. Krävdes en del kompletteringar............

Kommentarer