Helgvila

Mina grannar håller inte med, men för mig är det helgvila - att vara ute, gräva, rensa, bära bort, plantera, organisera.

Fast visst är jag rätt slut i slutet av dagen..............men slut av mer nyttiga orsaker....


Tomat odlingen (och det mesta av örtodlingen) har fått flytta upp i skogen till komposten. Grannen och jag är överens om att vi måste skaffa en ny kompost, där man inte behöver klättra till Himalaya med pirra och kruka varje gång  - det blir liiiiiite tungt ibland. Får se om de sista överlevarna mognar

Äppellådorna har oljats in inför vintern

Frågan är var jag ska göra av alla krukor, vartefter de töms, i väntan på nästa års tokenskaper

Jag vintervattnade alla mina planteringar dag- och föreningens planteringar igår - och sköljde ur allt gröngeggigt ur fågelbadet. Så nu kunde lilla fröken dricka med välbehag. Observera högertassen som vevar runt hela tiden medan man dricker!


Förra helgen tvättade jag alla lägenhetsfönster, (uteplatsen inglasning började jag med igår, men har halva kvar) - och blir lite förundrad när jag tar bort hissgardinen och på lampslingan som sitter uppe längs fönsterkarmen hittar - katthårstussar. Vad f-n har hon gjort där uppe?

25 september, och man kan sitta ute och äta lunch vid tvåtiden, i T-shirt, läsandes tidning. Otrooligt. Tills Bezzie flög ut ur uterummet och anföll en förbipasserande katt (kvarterets värsting, faktiskt). Var bara att kasta sig ut och hugga tag i en blå sele. Motståndaren? Han hade lagt sig ner och pep skräckslaget när jag plockade upp vilt fräsande, morrande, 12-årig innekatt - "förlåt, men jag gick bara förbi, när hon kom utfarande ur spireahäcken". Stackarn, han lommade hem, medan Bezzie överhuvudtaget inte förstod min upprördhet

Sa'ru nå't????

Har pysslat lite inne, men är inte riktigt nöjd, så du får vänta lite på bilder!

Kommentarer