Arbetsamt att vara lady of the manor

och dessutom ha en hel bostadsrättsförening att ta hand om.

Men idag förvånade jag alla genom att sitta stilla. Och belönade mig själv genom att äntligen få njuta av mitt favoritställe vid Nämdöfjärden igen.

Det plaskade inte så mycket runt det gamla klassiska kumlet vid Ingaröfjärdens inlopp. Fiskmåsen högst upp tronade säkert


Tur att man inte ska segla Gullviveracet idag

 Längst ut på klippan åt nordost var det familjelycka. Varför ha en Rhodesian ridgeback när man kan ha varsin
 Trååååååkigt. Kom igen nu, ni kan ju inte ligga därnere hela dagen. Han stod länge och såg uppfordrande ut innan han gav med sig och gjorde som kompisen - lade sig ner.

Stannade till vid Vikingagravarna vid Säby för att gå ner till fälten och hitta lite gullvivor till Minneslunden - den 27 maj  för 36 år sedan gick jag på krogen en gång för mycket, resten är historia.
Hittade inga gullvivor annat än bakom elektriska stängsel, men hittade en annan skönhet, en mycket koncentrerad sådan. Han tittade inte ens upp när jag stannade bilen, öppnade och stängde bildörren och gick förbi

När jag gick förbi på hemvägen hade inte mycket hänt, mer än att beredskapsställning intagits.
 Undrar om han fick någon lön för mödan????





Kommentarer