Det börjar närma sig

- hösten menar jag

Så igår blev det en vilostund i rottingfåtöljen med DN's lördagsmagasin och en kopp kaffe. Nästa år hoppas jag att jag får mer tid att sitta i rottingfåtöljen

Inga-Britt Ahlenius - en stor idol. Inte alla kvinnor som fått en hel EU-kommission att avgå. Och en fantastisk analytiker av ledarskap - och vad som händer när det inte finns ledarskap och hur det leder till korruption och nepotism och utnyttjande av andras pengar, må det vara skattepengar eller fackmedlemmars pengar.

Katten ledarskap innebar at ligga i solen och slött titta på de sista getingarna
 Min verbena har aldrig blommat som den gör nu

Inte heller hängpelargonen


Och krokusen som jag planterade i september är nu cirka fem centimeter stor

Du känner inte någon som behöver ett gammalt symaskinsbord, som chick inredningsdetalj? ett litet felköp

Förutom slitet med blommor och blad - gissa hur väl en buddleja rotat sig på 7-8 år - , så var Cattis och Gerd här på middag i veckan. Ja, de bjöd in sig själva och tog med sig sushin. Mycket snack är det (och mycket vin). Hursomhelst så pratade vi naturligtvis om dig och när vi ska i grupp komma och hälsa på dig. Beware! Du får ett års varning, för det här är en grupp damer som inte slår sig till ro i Northport mer än max 3-4 dagar - sedan får du äska ledigt och följa med till Chicago eller New York!



Kommentarer