Upp-och-ner-dagen

eller ut-och-in-dagen

När jag kom till gymmet vid lunch och tog av mig flanellskjortan, upptäckte jag att T-shirten var ut och in.

Speedade igenom maskiner och gåband, för att hetsa vidare till Coop för att handla glutenfritt havregryn och bovetemjöl - hittat nytt recept - och när jag letade efter inköpslistan, konstaterade jag att - flanellskjortan nu var ut och in.

Hem, jobba ifatt, svära några remsor över oförstående/okunniga kollegor, för att sedan hämta sängkläderna som hängde på vädring. Det tog två försök att få madrasskyddet rätt  efersom det först kom ut-och-in och sedan bak-och-fram. Sedan lyckades jag vända ut och in på drapålakanet när jag började bädda.

Sedan slutade jag dricka vin, innan jag tog bort vinglaset från munnen - så nu har jag vinfläckar på armstödet till TV-fåtöljen

Känner mig fan som Fredrik Backman...................................


Kommentarer