Skönhet i olika format

Vinsafarin är kanske inte något jag vill rekommendera i den form vi gjorde den. Finns bättre sätt......

Men skönhet hittade vi - både i macro och i Micro format...


Förutom att Kapprovinserna bjöd på mycket fler och högre berg än jag visste fanns - så bjöd bergen på ansikten - överallt och i olika skepnader

Vingårdar bevisar tingens ordning - konstigt egentligen, när resultatet av vinet kan bli allt annat än ordningssamt.

Fascinerande var vindistriktens uppvisande av möjligheten att bruka varje liten lämplig jordplätt

Ser du gorillans ansikte?

Och de små byarna i dalarna andades i fridfullhet. Med TV-programmet om vinarbetarnas villkor i friskt minne, betraktade vi dem med viss misstrogenhet.

Och blommor, blommor, blommor i dessa herrgårdsträdgårdar, som idag är vingårdar.

Parat med bergens vildhet

Hur många tusen "Afrikas liljor" som jag sett?? Tusentals, tusentals. Ska bli så spännande att se om min enda planta har överlevt vintern på min svenska veranda



Och mina hortensior, som kämpar för att etablera sig i norrträdgården. Det här är en hundra meter lång häck - med bara hortensior....


Och de där slingrande småvägarna som jag var så nyfiken på

inspiration!

Kommentarer