42 skottkärrelass senare

är väl halva gräsmattan uppgrävd. I morse var hälften av den ishård efter nattens köldchock, så det gick inte att få ner spaden i den.

Den andra fördröjningskoefficienten är grannarna som kommer och inspekterar grävjobb och diskuterar rådjursskötsel. Varför har just jag mina tulpaner och krokus i behåll och gräver du inte för djupt/gräver du verkligen djupt nog?

Det är trots allt påskafton idag, så jag gav upp redan efter tio lass för att ta en dusch, och därefter dukade jag upp mitt lilla påskbord och tog helg med sillbord med tillbehör, där Modern Jazz Quartet fick stå för sällskapet. Coop's sill var så där, varför blir köpt sill alltid så träigt hård?

Nu ska jag läsa på om perenner, brodera, planera planteringar - eller lägga mig platt bredvid katten med en bok över näsan. En lyx som händer alldeles för sällan.....


Kommentarer