I februari

var jag övertygad om att jag hade mängder med tid i april, så jag nappade på Artipelag's medlemserbjudande, och bokade biljetter till Shakespeare's Stormen, och lunch innan föreställningen.

Men men - guld i mund i tidig stund, ut och kratta utgrävningen för att jämna till och sedan köra betongplattor. Nu ligger i alla fall 34 stycken, plus lite småplattor, och jag antar att just imorgon så har plattsättarna att göra ändå. Ser fram emot att bli av med en och annan BigPac med Samkross - ungefär 2 ton.

Som storstadsbo är man ju bortskämd med storstadens fina teatrar med stjärnor på scenen. Så det var roligt att få se vad Riksteatern och Örebro Länsteater kunde bjuda emot. Inte illa alls. Och Artipelag's Artbox är ju en scen som kan byggas om och anpassas till publikantalet, vilket gör den väldigt intim. Idag påminde den faktiskt om Shakespeare Theatre i sin utformning (inte för att jag varit där, men drömmen lever) och samspelet med publiken blir en extra krydda.

Och som alltid med Shakespeare - antingen dör alla, eller också blir alla sams och lyckliga. I fallet med Stormen, är det det senare alternativet.

Och inte fick någon hjärtstopp eller hjärtbesvär idag heller, något som annars drabbat mig på de senaste två föreställningarna jag varit på...........

Vad jag däremot fick, var ett platt framdäck på cykeln, innan jag ens kommit till Jysk. Så det var bara att vända och cykla till Biltema, köpa pump, hitta rätt adapter och pumpa upp eländet. Duktig flicka!

Så nu funderar jag på om jag inte har mängder med tid och kan boka en kväll i juni eller juli, när Artipelag bjuder in till en serie jazzkonserter - med buffé innan. Lutar åt Svante Thuresson....

(jag har redan bokat Maxim teatern och Christer Henriksson i september......)

Min tandläkare som ju blev änkeman förra sommaren, efter att min tandläkare sedan drygt 30 år, tillika hans hustru, gick bort i cancer, tassar mycket stilla runt ämnet död och förtvivlan (han var ju Ralf's tandläkare i sisådär en 15 år). Men i veckan, när jag gjorde sista avgjutningen för en ny krona (för denna gång), kunde vi försiktigt närma oss ämnet nya vanor, genom att prata teater. Inbjudan till Maximteatern kom just per email när jag satt i hans väntrum, så när han ropade in mig, så höll jag just på att boka. Och han ska gå på Dramaten - present från ena dottern - och se fortsättningen på den teaterserie som fick mig att äntligen börja gå på teater igen, efter att jag blev ensam. Så vi hade en liten försiktigt diskussion om det där att göra saker man är van vid - fast på egen hand.

För att återgå till Artipelag - bara att gå dit och njuta av arkitektur och natur är ett nöje i sig. Inte för att jag brukar fotografera offentliga toaletter  - men Artipelag har ta mej katten den snyggaste - ever.






Kommentarer