Fler snälla grannar

Fick hjälp av en granne att sätta upp hylla bakom soffan, efter inspirationsbilder from @mycasa.

Inredningsstylisterna har lite rätt, det blir lite luftigare och lite mer statement att flytta fram soffan från väggen. Nu går det ju inte att jämföra mina 57 kvm med deras 250-300kvm villor, så att ställa soffan mitt på golvet med ett tjusigt bord eller bänk bakom finns inte i denna världen. Men två fönsterhyllor på 16 cm's djup är en annan sak. Och nu har jag en plats att gömma mina utdragsskivor till matbordet, dessutom.


Min fjädersparris blev för stor för sovrumsfönstret, en fastnade i rullgardinen varenda kväll och morgon. Nu får den ståta på vardagsrumsbordet, där den blir en riktigt trevlig fokuspunkt

Idag - om 30 minuter faktiskt - ringde klockorna för Ralf i Ingarö kyrka och begravningen tog sin början. En begravning som mina grannar, de som deltog, ännu refererar till som den roligaste begravning de någonsin varit på. Jag tar inte illa upp!
Men dagen till ära står en av hans favoritblommor på plats  på den nya hyllan. Senare idag blir det lite ljus och blommor i minneslunden.

Läste om någon som hade ranunklar som nu står fräscha ännu efter 14 dagar. Har inte så stora förhoppningar för dessa Plantagen exemplar, som dessutom står något udda sammanblandade med vita rosor. Jag tycker om vitt och gult.........


Det är kanske tur att jag inte har gäster så ofta - kuddarna tar all plats i soffan

Och naturligtvis firades en orgie i ljus igårkväll - både för att fira den nya hyllan men också för att tänka på de familjer som nu befinner sig i djupaste sorg.

Samma granne hjälpte mig att köra hem sju kantlister i form av byggtimmer. Egentligen skulle jag börja lägga ner dem idag, men kl 13 ska jag vara hos Jesper och Emma och fira Jespers födelsedag och äntligen få beundra Emmas babymage. Barnbarnsbarn nummer två på gång, leverans midsommar.
Så ingen trädgårdsmässa imorgon, utan utomhusarbete. Annan snäll granne (fast han gnäller mer) ska få göra en insats med tigersågen och borr, så att jag får rätt längd och höjd på mina kantskapelser.

SEDAN ska gräsmatta och 25 cm jord grävas upp och framförallt köras upp i skogen. Heja påsken!

Kommentarer