Jobbig morgon

rent mentalt, men jag har i alla fall städat badrummet (någorlunda).

Värsta som finns - när man vaknar och tänker att "jag gör det", "nej, jag gör det", "visst ja, borde göra det".

Tänkte åka ner mot Nynäshamns hållet och se om jag kunde se något av segelracet som går där i dag med en hel del stora båtar -men ivrigt sökande på diverse hemsidor ger inte en enda starttid.

Borde fortsätta klippa spirea häcken förstås.

Skulle kanske ta en promenad - men dödligt trött på alla mina vanliga utflyktsmål.

Så går halva förmiddagen utan beslut - och sedan är dagen slut.

Borde kanske försöka få igång min nya video, borde byta ut bredbandsmodemet och tänkte rensa ut ett antal gamla DVD filmer som jag inte tittar på.

Borde inte googla på lösningar till fredagskrysset i DN - men jag inser mig för en gångs skull slagen.

Snart har badrumsgolvet torkat, då kan jag i alla fall flytta badrumsinredningen från hallen till badrummet och duscha.

Mitt liv behöver en nystart....

Förra veckans fredagsbukett fick i alla fall en nystart, när jag rensade ur vissna rosor och delade upp kvarvarande blommor i flera småvaser. Sibiriska tisteln växer på föreningens marker, men några grenar har blåst av. Dom tog jag!!

Ska göra en smärre inställning av den nya arbetplatsen. Den mindre och mer flashiga sovrumslampan och den här lampan ska få byta plats.

Den nya oceanen som skapades till höger, vet jag inte riktigt va jag ska göra med? Eller den kanske ska få vara ocean?

Kommentarer