Suck it all in!

Sista darrande dagarna innan inlåsningen tar vid. Full fart från start, första arbetsdagen på måndag börjar med Englandsresa.

Så - ladda batterierna, ta plats på ett båtdäck - and suck it all in. Gammalt, nytt, nära, långt bort och alltid i mina drömmar.

 
Man slipper knata i alla trätrappor för morgonbadet. Skurusundet tyckte jag var tättbebyggt redan när jag var tonåring, typ. Du skulle se det nu - men blandningen av gammalt och nytt är otrolig!



Det stora slaget med ryssarna stod här 1719. Inatt vaknade jag med panik 03.30. NordKorea invaderar Sverige. Jag hade en animerad diskussion med en en småväxt herre i megauniformsmössa om vilken militärmusikkår som skulle spela på paraderna

Skål, min älskling. På fredag har vi varit gifta i 33 år

Jag gillar den här "båtparkeringen" i Kolströms kanal


Greta Garbos sommarhus sade guiden. Andra guider säger att hon var gäst här. Sak samma, det viktia var att hon tog ett skinny dip här varje morgon. Förresten såldes det förra året, men jag har förträngt priset. What matter does that - jag slipper skotta snön och dessutom ligger Ingarö golfklubb här så man får ha hard hat on i syrenbersån.

Andas, Kathleen, andas. Vem vet när det blir nästa gång




Lägsäsong i Sandhamn

Nu är det dags att slå in på den smala vägen igen. Fakturan för tre månaders PT är utskriven och ligger för behandling. Sommarens vinförråd är tömt och sista ölflaskorna får väl gå åt i helgen. Väntar på besked från Ersta när min (än så länge) godartade tumör ska tas bort. Kolhydratfria, lågkolhydrat menyer ställas samman (hej keson med avocado som mellanmål)


Och även om arbetsveckan börjar på måndag, så är det nog så att jag ska ta och logga in idag. Dels en del samtal för bostadsrättsföreningens räkning, dels bläddrade jag igenom arbetsmailen på telefonen igår och fick lite andnöd och lite panikångest. Dags att göra en ordentlig to do lista och sortera ut panikåtgärder..

Det ska ändå regna i eftermiddag..................

Men jag är nöjd med ommöbleringen i vardagsrummet. även om det inte är helt enligt skolan för Feng Shui.

Nu ska jag rädda fjärilslarven på badrumsgolvet, stänga av TV'n och sätta på min nyaste spellista med rungande rock'n and roll. Tänka sig - jag har laddat ner Kiss.........


Kommentarer