Midsommar - lugn, skön och glad sådan


Digitalisen var inte en planerad plantering, det var plantor jag fick förra året av en dam uppe i radhusområdet. Men nu står dom där, slår ut som ljusgula knoppar och förvandlas till vita blommor. Pionen flyttade jag ju förra året, något pioner inte är sååå  förtjusta i. Men den belönade mig dock med tre praktfulla blomstänglar, varav en står på köksbordet i vas. "Någon" drog kopplet runt den......

Min Hortensia är en sann fröjd för öga och själ, varje gång jag lyfter blicken från skrivbordet. Tack, #BosseRappne#Ulriksdalsslottsträdgård

Första blomman på min klematis från samma ställe slog ut igår. Fortsättning följer. Den klematis som följde med i lägenhetsköpet etablerar sig lite sakta efter flytt till ny rabatt. Den mådde ju inte heller så bra förra sommaren, så vi får se vad det blir av den.

Igår eftermiddag hade vi 34 grader  i solen och 38 inne i glasburen, kisse sökte skydd i mattes lite svalare TV fåtölj. Senare på kvällen provade hon sin nya löplina och konstaterade att hon nu kan sitta mitt på gångvägen, glo illasinnat på alla som försöker gå förbi och spänna blicken i en av områdets frigående katter, som föredrog att hellre fly än illa fäkta.

Kommentarer