Det blev inte så molnigt

- i Waxholm strålade solen från klar himmel och mängder av turister stal mina parkeringsplatser..

Att sätta segel mitt i färjeleden renderar en del mycket högljudda protester.


Vi väljer alla våra husdjur efter eget tycke och smak

Perspektivet i gästhamnar är alltid densamma!

Tills man tittar lite åt vänster och fångar en och annan skönhet

De här småbåtarna fångar fortfarande mitt intresse - det finns en gullviveäng jag så gärna skulle vilja besöka igen

Och bland dagens btar - den vackraste av vackraste

Waxholms kommun har upprättat en härlig liten restaurang i hamnen.


Det har också startat en linfärja till Waxholms fästning - till somligas förtret. Diskussionen mellan seglande dansk och linfärjekapten var härlig att uppleva

Det finns gatuskyltar och så finns det gatuskyltar

Och det finns pärlor och så finns det pärlor

OBS flaggan!
Och så finns det budleijor och så finns det budleijor. Denna skapelse övertygade mig ytterligare att "vi" måste flytta föreningens budleija i höst. Blicken från fjärilen är ganska bestämd!

Jaaa, blomtornen i Sigtuna väckte ett visst intresse - men så här långt tänkte jag inte sträcka mig

OBS! En gotlänning i sta'n


Kommentarer