Yang i mitt sovrum

Det har varit målarverkstad här i några dagar. Så nu är mitt slitna chabby chick skrivbord uppgraderat tillsammans med arkivhyllan jag köpte hos #chamottemarket. I samma färgton som grundfärgen i fondtapeten - så hiiiimla  rätt enligt alla experter. Den monokroma symfonin, för att kopiera vinterns utställning på Artipelag (den var udda)


Observera den fiffiga förvaringen av laptop. Tänker inte ens tala om vad den kostade, men den är köpt på Denny's Home i Värmdö. Eftersom jag måste ha både en jobbdator och en privat dator - åh, ljuvliga värld, när detta behov försvinner - och skrivbordet är litet, behöver jag ha en bättre lösning för att switcha mellan dem. Så varför inte ett tidningsställ i rotting?

OCH - en dyrbar utflykt till Waxholm senare. Eller nja, en utflykt i onsdags och ett återbesök idag, resulterade i ett nytt bord vid fotändan av sängen för diverse.Visserligen fick damerna på Hamnmagasinet i Waxholm röja undan diverse tjusiga utställningar av kläder och väskor - en de fick sälja ett nog så dyrt bord. Så de hade inget emot det.
Jag har inte förmått mig att göra mig av med Ralf's konstböcker eller hans samlarböcker från SF, men nu slipper de trängas med andra saker på mitt nattduksbord. På millimetern balanserar de på ramarna på bordet.
Och i och med detta har jag fått in lite Yang i mitt feminina, kombinerat med arbetsrum, lilla sovrum, om jag förstår saken rätt.

Jodå, julklappen talar sitt tydliga språk. Dessutom köpte jag en julklapp till dig idag i Waxholm. Dock inte så Waxholmsk.

Likaväl som att julklappen från Jennie till Ralf står kvar, med det gamla fotografiet hon stal ur föräldrarnas foto album. Mest står det kvar för den minnesvärda repliken när Ralf öppnat julklappen "och så vill jag meddela att den där fotoramen spolierade hela min julklappsbudget - bara så att du vet".
Rättfram som vanligt.........

Bästa sovrumsinredningen - EVER!

Kommentarer