Ja, jag är löjligt stolt

för vi har haft det svårt i vår relation, Hr Pion och jag.

Först växte den inne i en liguster häck - det var inte mitt fel
Han hade ungefär 5 cm jordgrop i denna häck - det var inte mitt fel
Sedan flyttade jag den - det tyckte han inte om, och belönade mig med tre ynka blommor förra året
I år fick han ett växtstöd - det tackade han för
Han tackade genom att växa sig dubbelt så hög som växtstödet - det var hans val, inte mitt
Men han satte knopp efter knopp efter knopp - vilket jag tackar för
Sedan slog den aldrig ut - det var hans fel.
Sedan kom nordliga kulingar, dag efter dag - det är inte hans fel och absolut inte mitt fel
Så han lutar numera hyfsat åt vänster - det är hans val
Jag fick göra en ny, valhänt och oproffosionell stöttning - varsågod!

Nu blommar han - och inga bländarinställningar i världen gör färgen rättvisa




Under mina försök att räta upp den och sprida stänglarna jämt, hade jag naturligtvis av en stjälk och en knopp. Den utslagna blomman pryder nu mitt sovrum och harmonierar med torpar konsten på väggen

Och somliga skiter i vilket!

Kommentarer