Och nu då?

Efter att ha använt semesterns första en och en halv vecka på att förbereda sig för och vänta på koloskopin, så är det nystart - och luften gick ur.

Men först av allt kunde man njuta av en riktig frukost, med nötter, sista smultronen och kryddor i filen och den goda fläder/citronmarmeladen från Nora Gård på nybakade croissants (fast av misstag åkte först Lemon Curd burken ut.)

På önskelistan står en fn designerbricka att bära ut frukosten på

Innan laxabon behandlingen startade i onsdags, så uträttade jag ärenden. Eftersom jag visste jag hade en svettig natt framför mig, följt av en jobbig förmiddag, unnade jag mig nya lakan, som jag nöjt kröp emellan igår ikväll efter alla vedermödor. Älskar bomull Percale, som Hemtex säljer, ingen kemisk behandling utan bara tunnare och finare trådar, svala som satin, men tappar inte ytan och blir tufsiga som satinen. Köpte två par år 2011, när jag bytte sängkläder efter att Ralf gått bort, de har fortfarande samma fina kvalité trots allt användade och alla tvättar. Så jag gör väl som proffsbloggarna, lägger ut en bild¨på min nybäddade säng.

Varför jag har två kuddar när jagär ensamstående? Det har jag inte - jag har tre

Efter frukosten blev det lite kattans och kattgemenskap och då blev det av en händelse lite blombilder. Måste komma ihåg hur der ser ut inför nästa sommar

Min blomman för dagen trivs numera, måste bara komma ihåg att den får stå i glasrummet tills järnnätterna är över

De uppstammade engelska pelargonerna blommade ju ut på en vecka, men med kärlek och omvårdnad kommer de igen hundrafalt. Faktiskt så syns det inte att de är uppstammade och de femförhundramargariterna jag satte till midsommar har blivit en hel äng som pelargonernas sällskap


 Grannen tröttnade på sina caliente, så jag satte ihop dem i en hängkruka och vattnar flitigt.  Här trivs de, där solen bara når dem genom syrenen och genom planket

Och vitpyttan (som jag i april trodde var ogräs och tänkte ta bort) har blommat hela sommaren, medan höstögat just slagit ut. Och alla Rudbeckior har knoppar och stormhatten har hundratals knoppar, där de första just slagit ut. Och en liten svart trasselsudd funderar på livet och spanar på fåglarna på andra sidan gångvägen

Klockan är kvart i elva - och här sitter jag och fortfarande funderar på dagen. TV4 doktorn sa att nyttig semester är den där dagen när man vaknar och inte vet vad man ska göra idag. Undrar om jag håller med.......................

Kommentarer