Narcissism

Ett museum jag inte visste finns - Sven Harrys i Vasaparken. En byggmästare från Lidingö som jag aldrig hört talas om. Som bevis för att han finns har han byggt ett museum i Vasaparken, som namngivits efter honom själv. På toppen av det har han på översta våningen byggt en replika av köket och salen från sitt lilla herresäte på Lidingö.
Tony - du har en uppgift och du ligger efter. Vilken park väljer du.

Det ska vara vår säger de (snön ligger djup och nordvinden vrålar utanför uterummet). Men lite vårkänslor får man och man ska ju ha en ny vårgarderob. Så varför inte välja något från Sven Harrys utställning - det var för att titta på den, som två granntanter släpade med mig sagda museum. Detta vore ju också en form av narcissism, att svassa runt i

90% av klänningarna var utlånade av kungahuset - jag hävdar fortfarande att det är enklare att bära upp sådana häringa kreationer när man har storlek 34

Konsten att knyta en rosett

Drottningar och prinsessor på rad -  jag kommer inte ihåg vems som var vems, men man kan alltid googla på gamla nobelfester

Den var förföriskt enkelt elegant framifrån  - men den skärningen bak skulle nog göra mig lite nervös

Änglavingar fick en annan bemärkelse i motljuset - kanske skulle gå på gymmet och träna mina egna idag

Sara Danius nobelklänningar var alla där - jag är fortfarande mest förtjust i den första. Ryktet förtäljer att när hon kom hem på nattkröken hade hon ingen avkläderska  så hon fick sova i klänningen. Straffet för en orgie i knappar




Kommentarer