Hurtigruttkängorna fram.

- fast enligt SMHI's hemsida, så har det varit uppehåll hela dagen i Gustavsberg. Vi är inte helt eniga.

Förra helgen rensade jag ur en del krukor, men lät några pelargoner och margariter stå, de blommade så fint fortfarande, och vädret var ju över noll grader.

Det fick jag surt betala idag, när de hängde med slokande, slemmiga blommor och såg allmänt ämliga ut.

Men nu är ju jag lite konstig, jag tycker att även 18 sekundmeter ostligt och kornsnö kan vara lite mysigt - även om jag klädmässigt påminde om den michelingumma min mamma brukade slänga ut tillsammans med hunden, även de bistraste vinterdagar.

Så altanen rensades från de sista blommorna, även om jag inte kunde tömma krukorna på jord - de har redan gått i tjäle. Lite promenad upp i skogen med bortklippta blommor, en tur bort till återvinningen med fem kassar, en skogspromenad upp i Kvarnsjöskogen efter lite tallris till järngrytan. Utan telefon på snöhala bergshällar, inte alltid man tänker sig för. Men därav rubriken, de förnämliga Hurtigrutkängorna har plockats fram. Ett förnämligt köp, måste jag säga.

Omklädnad och en tur till Sickla Köpmarknad och Best of Brands och Katarinas vänner. Den förstnämnda hade bara barnstorlekar, den sistnämnda inte något i min smak.

När jag kom hem, så hade tallriset blåst runt hela uteplatsen, nu ligger det under Bezzies järnsoffa och skäms!

Hmmm, hur ska jag förankra det här i järngrytan, inför kommande vinterstormar

Den afrikanska liljan trotsar det onormala klimatet med ett fåtal kronblad i blått. Fotograferingsmässigt undrar jag vad jag egentligen fokuserade på. Förvaringslådan??? Men utekläderna hade åkt av, och jag fröööööös.

Det blev också en liten runda till Fabrikens andrahandsutförsäljning. Dock inte för att köpa porselin. Säckarna och hinkarna med fågelmat har stått utspridda i lösa element i mitt uterum och bidragit till ett enormt skräpigt utseende. Men på Fabrikens utförsäljning haver jag införskaffat mig en gammal hederlig transportlåda för porslin för det facila priset  av 140 kronor. Ordning och reda!!

Det stod en rar dam - förmodligen i min ålder - i kassan och bad om ursäkt över att transportlådan var väl använd och lite bruksföremål så där. Jag tror inte hon förstår att vi shabby chic fantaster letar efter just sådant. Till sommaren blir den en fantastik låda på högkant för kruksamlingar. Kanske ska passa på och köpa en till medan de finns kvar??

Apropå uterummet, så ska det möbleras om och göras mer minimalistiskt. Har stora idéer, inkl en gaseldad järnkamin för knappt 5000  spänn. Och så ska symaskinsbordet bort!! Jennie Linnea Holm, du har nu fått tre chanser..............................

Nu har jag beställt min cocktailklänning på nätet - må det bära eller brista! Men kjolen jag förälskade mig i igår finns helt plötsligt inte någonstans på någon sida  idag???? Någon mig lura aprillo!!!???

Eftersom det är snö och mörkt och vinter, så fick Twilfit och Rituals tillsammans skapa mig en ny mysdress inför vinterns kvällar (och hemmaarbetsdagar). Det är jag värd (tror jag).

Kommentarer