VAD gör man,

när november mörkret äter upp allt ljus både inom och utom själen.

Tja, en massiv del av hushållsbudgeten går till ljus och blommor


Vem har sagt att amaryllis måste stå i höga vaser med långa stjälkar (fast det gjorde de här två första veckan). Nu har de fått en lägre,rundare vas och blivit nedklippta

Läste tipset om att julstjärnor, med viss preparering, blir bra snittblommor som står i upp till två veckor. Så det måste provas, och så fick det bli en vit komposition på soffbordet med två vaser och två vita blomsorter

Även den ena köksfönstret fick sig en färgklick, mina orkideer som blommat så fint både innan jag flyttade hit och efter, har blivit väldigt trötta. Röda rosor är väl inte att rekommendera ur hållbarhetssynpunkt, men en vardagslyx som kan läka lite såriga själar


Läste ett annat tips - är storkunsument av Sköna Hems inredningsbloggare - att lägga en ljusslinga i fönstret för lite mer ljus. Hmmm, lyser inte så överdrivet, men de är ju ändå lite söta, mina änglar som trasslar sig fram i växtligheten

Har inte bestämt om jag ska ta fram adventsljusstaken - jag är ju faktiskt inte hemma när fjärde ljuset ska tändas. Har ju ljusstakar så det räcker ändå
 
 
Nu ska jag göra mig iordning för att avnjuta min egen födelsedags present till mig själv - Shakespeare, Macbeth och Mikael Persbrandt och Marie Richardsson på Maximteatern.
Förhoppningsvis så tillfredställer den mina mordiska härskarlustar, så att jag kan behärska mig när verkligheten tränger sig på.
 
 


Kommentarer