Fyllhacka

kallas den här kamraten, som jag fick låna av en annan snäll granne. Med den var det en barnlek att gräva upp kantdiken runt rabatt och gräsmatta. Så nu har jag den på långlån, då jag inbillar mig att det blir enklare att riva upp hela gräsmattan, innan jag sätter igång och gräver bor 25 cm jord.

Sedan körde jag upp ett par skottkärrelass med stenkross igår kväll och bröt ländryggen.




Jag är på kant med hantverkaren som ska lägga plattorna. Vi var överens om veckan efter påsk, vilket gjorde att jag övertygade min chef att ändra den gemensamma tjänsteresan till en vecka senare. (i och för sig så ska jag både till tandläkaren och doktorn den veckan)
Igår mailade han och meddelade att "på förekommen anledning" ändrades datumet till veckan efter - när jag bokat resan. Tackar! Det lämnar mig helt utan kontroll. Och han ska väl ha tillgång till el? Och han säger ett djup, Ingarö Mark&Gräv säger ett annat - jag tror på Ingarö Mark&Gräv. Och han kan inte parkera utanför min uteplats även om han kan köra dit för att lassa ur maskiner.

Jag är lite sur

Det var lilla madam igår förmiddag också, trots att hon normalt är medvetslös hela förmiddagen, envisades hon att sitta och sova på uteplatsen.

Till slut gav hon upp och uppsökte sovtunnan. Men att slappna av var svårt, så halvsovandet fortsatte ett tag. Eftermiddagen tillbringade hon i häcken...

Kommentarer