Trots

kvällssolens rosa skimmer, har inte situationen förbättrats.

Men det gör mig ont om bofinken, som desperat letar efter mat i min frusna jordgrop. Och inte gillar han solrosfrön heller



Och sädesärlan, som borde varit här till 12 april och kära pappas födelsedag lyser med sin frånvaro. Han (sädesärlan) var i Värmland i påskveckan, men där har det ju snöat ännu mer, så han har väl fått motorstopp.

Glömmer aldrig det året jag lurade iväg Ralf till en långhelg över Valborg/1:a maj till Öland - jag har har aldrig varit på Öland tidigare. Mutade med två dagar i Karlskrona och lumparminnen som lockbete.

Såg mig själv stå vid Ottenbys fågelstation och spana på fåglar. Pyttsan - orkan vindar rakt från nord och snödrev. Diskuterade med en frusen fågelskådare i proffsmodell, som sorgset betraktade några ännu mer sorgsna strandskator som pickade i vattenbrynet. Sädesärlor- jo, dem såg vi igår - när de vände söderut...

Undrar om man ska göra ett nytt försök - utan Karlskrona.

Tur att handelsträdgårdarna kan erbjuda ett rikt utbud av tillbehör, i väntan på planteringssäsongen................

Kommentarer