Lång leveranstid

I midsomras köpte jag två fotoprint från Ellos, för en struntsumma. Faktiskt fick de följa med på köpet, så att säga.

Sedan dess har jag letat ramar - ibland lite halvhjärtat, ibland mer intensivt. Och i veckan, när jag inte letade ramar utan köpte ljus, hittade jag dem - på Clas Olsson

Så i morse var här ramverkstad

Först är det ett jäkla mätande, på min enormt stora arbetsplats - en liten del av bänken bredvid kaffebryggare och vattenkokare. Just nu maximalt utnyttjad som verkstad
  Och lite fusk med lite tape på bakidan

De är klorna är nog eleganta, men inte alldeles praktiska när man ska fiffla med de däringa små piggarna som håller fast bakstycket - eller främst när man ska öppna dem för att ta bort bakstycket

Klart. Jag har försökt tona ner chabby chic elementen allt mer, men just de här ville jag ha i den changern, eftersom de hänger granne med en gammal skolplansch med bin, inramade i en bred chabby chic träram

Nu pryder de väggen ovanför min arbetsplats

Min nya arbetsplats passar bättre in i lägenhetens utformning, men är inte helt sheng fui, eftersom jag sitter med ryggen mot rummet. Och jag saknar utsikten från min gamla arbetsplats, som ju var framför ett fönster med lite grönt att se på och människor som gick förbi

Men nu kan jag i alla fall slänga en blick på dessa - och jag jobbar mer ostört numera, när jag inte behöver kontrollera varje människa som går förbi.....................

By the way, de nya ramarna är inte i trä utan gjorda i plast, i Kina. Dock märkta med en grön etikett som säger att de är gjorda av 80% återvunnet material. Får väl tro på det då. Hoppas bara att de människor som arbetat med återvinning och produktion inte behandlats som engångsmaterial. Är fortfarande lite misstänksam mot billiga varor från låglöne länder.

Å andra sidan har jag som sagt letat efter ramar, allt från ramverkstäder på "fina gatan" (jo då finns det ju, men med ram och arbete blir priset hisnande för en fotoprint som kostade 69 kronor) till second hand och loppmarknader, med siktet inställt på någon gammal hötorgskonst som kunde offras för ramens skull.

Så nu bidde det dessa. Och Clas Olsson är en favvoaffär numera - där finns mer än man anar..............

Kommentarer