Vad jag inte har

är mycket, bland annat inte ett gammaldags växthus med öppen spis och utsikt över sjön.

Det har Åsa med bloggen @mycasa och där pysslas det på hög nivå

Jag har bara ett modernt inglasad uteplats, men jag pysslar så gott jag kan ändå. Och på kvällstid dessutom, det civila arbetet tar ju sin tid.

Fast igår tog jag en och en halvtimmes lunch, med en välbehövlig avstressande skogspromenad och plockande av en hel hink mossa (och lite vackra stenar). Det var välgörande för andningsfrekvensen,,,,,,,,,,,,

Så igårkväll pysslades det lite, istället för kransar blev det en trollhasselinstallation (eller förbättring av, den har stått där med ljusslinga sedan första advent), istället för öppen spis, blev det min kamin och diverse lyktor.

Idag är jag lika stressad igen, har inte ens börjat dagens "riktiga arbete" utan bara löst problem. Nu ska jag i alla fall trava upp i skogen efter lite tallgrenar och hänga upp en istappsljusslinga i trädet vid min uteplats. Gäller att passa på, trädet måste tas bort i vår på uppmaning av Samfälligheten.





Kommentarer