Åh, vad jag gillar VM i längdskidåkning -

för kors vad mycket stryktvätt man hinner med under två biathlon. Så nu är alla blusar utom en strukna, kuddfodral tvättade, strukna och bytta och som en extra bonus (efter skidåkningen) hann jag med att städa klädkammaren.

Det är nog det utrymmet jag är minst nöjd med i den här lägenheten  (och jag är rätt nöjd med resten) - klädkammaren. Och det trots snickarens slit med alla elfa installationer.

En snabbis i Nacka Forum (där jag med ett nödrop klarade mig förbi Jonas från Bilia, som sålde min BMW till mig, och jagar mig med nya mail just nu) hann jag också med, samt en promenad i strålande solsken, vinter landskap, blå is  och bristande syreintag.

Det senare oroar mig mer och mer - varför är jag så igentäppt i luftrör och varför kan jag tappar jag rösten - och luften - när jag pratat mer än några minuter.

Det låter egentligen som att jag haft en dag full av energi, och jämfört med resten av veckan, så startade jag i alla fall så. Men efter den andlösa promenaden, ihågkomsten av att gårdagens dammsugning krävde en kvarts stillasittande innan jag slutade flåsa igen, så dog energin ut.

Energi kicken kom sig kanske av min energirika frukost. Bananpannkakor, en ny upplevelse och idag med lyxrecept, och en röd fruktsallad med blodapelsiner och granatäpple och en sked grekisk yoghurt. Och den sedvanliga baljan med te, innan frukosten ens startade.

Behöver öva lite på stekningen och jag bytte vetemjölet mot mandelmjöl, vilket visar sig kräva lite annorlunda proportioner - men gott var det. Och energirikt.

En del av dagens energirika frukost, var också den långa artikeln i dagens tidning om Alex Jones och Infolaw. Fast det var mer bad energy - man blir rätt förbannad!!!

Imorgon blir det yoga igen - det är ju mycket syreintag i det passet - let's go for it!



Kommentarer