Borta

Gick bort mig i Hemmesta Storskog för någon vecka sedan - men det gör inget, bäst att passa på innan #Värmdö Kommun bygger motorväg igenom och lägger till ett tusental bostäder därtill.

Vi behöver inga grönområden i den här kommunen, det är bara på  www.varmdo.se som vi visar vackra bilder och skryter om Skärgårdskommunen. I alla detaljplaner så pratar vi bara om förtätning och stadsgator med höghus, gärna orange och tvärgröna och gula som färgsättning.

Nå, tillbaka till Hemmesta, försökte gina tillbaka för att slippa gå Fagerdala vägen tillbaka - gick så där.  Det var då jag upptäckte att den lilla symbolen på kartan i min Iphone faktiskt var min kära Romeo som talade om var han står parkerad och väntar. Jag blir bara kärare och kärare i den där bilen.

Nåväl igen - det är svampår i år. Och så fuktigt att svampen fått svamp.




Summa summarum har jag aldrig sett så många flugsvampar som i år

Generellt så är stora delar av storskogen redan nerhuggen (och mina skor förstörda av alla leriga uppkörda spår efter skogsmaskinerna) som förberedelse innan kommunen tvingat igenom byggplanerna


Fortsättning följer bortom krönet................ Men blåklockorna levererar


Och har man tur när den här lilla krabaten surrade rakt in i bilden


Kommentarer