Vi kurar skymning

Det blåser 20 sekundmeter nordligt, de sista löven dansar galopp, det viner i förnstren i uterummet och Bezzie har äntligen gett upp försöken att vara utekatt.

Styrketräning på förmiddagen, sedan skulle jag bara....................T,ex bara åka till Clas Olsson och köpa ljus, kasta återvinning, tanka bilen (det gick i 48 liter i en 50-liters tank, så det var nog hög tid), köpa fågelmat, handla mat inför veckan, springa igenom Mio och leta efter ett tidningsställ för tidningarna innan de forslas till återvinningen (det bidde en korg), och köpa blommor.

Jaha, så var klockan halvtvå innan jag kom hem, på darriga ben eftersom jag glömt att ta med mig mellanmål att inmundiga efter träningen.

Fyllde på fågelautomaterna (köpte en till eftersom det var 50% rea på Granngården på vissa modeller), och hann inte ställa tillbaka maten i bilen innan det var fullt vid alla borden i den restaurangen. Köpte några talg/frö/nöt hjärtan/blomma/kotte till uteplatsen också, så kisse får lite underhållning.

Efter den övningen var jag ganska kylslagen och har fortfarande köldvärk i höger handled.

Sedan har det inte hänt så mycket - påsen från Classe måste fortfarande plockas upp. Men nu har vi fyllt på ljus i alla ljuslyktor och vi kurar skymning. Jag kan inte fota dem alla (och tända i uterummet är ingen idé när vinden viner genom fogarna)

Efter att Barbro övergav mig igår, efter vår stadsvandring, gjorde jag ett snabbesök i Sofo - och inget besök i Sofo utan ett långt besök på #FatCatHouseAndGarden. Så struts, vas och ljuslykta delar nu soffbordet med dina fossiler (och några stenar från andra exotiska platser)

Bezzie börjar bli trött på att bli utestängd i uterummet varje gång hon vill gå ut (jag vägrar ha balkongdörren öppen) och funderar nu på var hon kan ligga där hon är mest i vägen (hon ligger nu på tallriksunderlägget bredvid datorn)

Sovrummet bjuder också på ljus från ljusslingan på staketet utanför. Det är inte jag som är darrig, det blåser så att hela installationen utanför svajar
Ekorren har fått ekollon så att han bör klara vintern. Jag letar efter några kottar också, men hittar inte den rätta gyllene kulören
 Jag är fortfarande sjukt nöjd med min hylla bakom soffan - tur att man har kunniga grannar som också är ägare av borrmaskin och vatten pass


Nu ska jag ägna mig åt den svarta lådan på skrivbordet ett tag. Ligger hyfsat efter med jobb och emails, och ska dessutom vara ledig på fredag. Så då måste man ju jobba in den tiden..........

Kommentarer