Trendnisse?

Samtidigt som det pratas om hållbarhet, miljövänlighet, resursbesparingar ochekologi, trummar inredningsbranschen på och sätter hela tiden nya mål för mänskligheten

Skulle man följa alla råd, skulle jag behöva köpa soffa minst en gång om året, helst två.

Samtidigt gläder det mig, att jag bland mina kuddförråd fyndar än det ena, än det andra, så att jag i slutänden - alldeles på egen hand - är lite trendig ändå.


Det är samma hortensior, oavsett om det är vår/sommar eller höst/vinter kuddar. På tre veckor har de bara mörknat lite.



Å andra sidan, vem bestämde vad som var trendigt när barock, rokoko och renässans växlade folkets inredning.

Bara jag slipper 50-talets uniformitet med rakt och pinnigt och bruna trämöbler, för att inte tala om 70-talets oranga och klargröna storblommighet (jodå, jag hade storblommiga gröna gardiner i sovrummet i min första egna lägenhet)

Och förresten ska jag prata tyst om resursslöseri - den ljungfärgade mattan hänger i förrådet och en ny blå till matplatsen beställdes i morse.

Och apropå förrådet - dödsstädningen pågår, till gårdagens lista kan jag lägga förrådet. Tömdes i sin helhet igår, spreds ut på gräsmattan, sorterades, varav en tredjedel bars tillbaka och två tredjedelar kördes till miljöstationen. Jag är ingen Elsa Billgren, jag kommer aldrig att göra tjusiga installationer av gamla överblivna tapeter. Basta!

Kommentarer