Scarlett O´Hara och jag

En stark passus i Borta med vinden, är när Atlanta fallit och Scarlett har flytt hem till ett skövlat Tara och möts av en lika skövlad och sönderslagen familj. Den forna tanklösa, egoistiska, ränksmidande, överklassflickan,  som resolut ger sig ut i grannarnas skövlade trädgårdar och samlar de grönsaker hon kan finna och därav gör en hotch potch soppa.

Igår gjorde jag också en hotch potch soppa - rensade grönsakslådan i kylen och fyllde på med endomondobönor.

Därvid slutar likheten mellan mig och Scarlett O´Hara


Därtill slog jag till på denna ubernyttiga limpa utan en gnutta mjöl. Den hamnade i matavfallspåsen i morse. Naturligtvis har jag köpt alla möjliga fröer och kärnor, som nu fyller skafferiet. Får alltså försöka igen. Behöver hitta fiberhusk istället för Fibrex

Eller - så kan man köpa osötat rågbröd och servera med Philadelphiaost, avocado och en gnutta flingsalt. Och en äkta Nespresso espresso. Äntligen har jag kommit iväg och köpt riktigt kaffe. Deliciös pre lunch macka



Kommentarer