Flyttkalas

Kollade med en trädgårdsmästare på Ulriksdals Trädgårdar igår

Om man gått bananas i tulpanlöks hyllan - kan man då plantera om tulpaner??

Det kan man

Så de här stora kamraterna börjar sakta få flytta på sig. Problemet är bara vart? Det är lite fullt...

De svartröda får stå kvar bakom rosenbuskarna, nu börjar de också blomma ut - sedan blir de jättetråkiga vissna gula blad fram till augusti


Vofför gör dom på dette viset? Tja, till exempel för att mina malvor, min myskmadra, mina stjärnliljor och lite annat ska få en chans. Tulpanerna är lite som triffiderna - de tar över!

Äntligen har alliumen börjat slå ut, jag har tydlige planterat både lila och vita

Ginsten hittade jag, liten och förskrämd i en rutten pallkrage. Jag har planterat om den tre gånger och var övertygad om att jag tagit död på den. Nu är den meter hög och blommar mer än den någonsin gjort

Syrenen som blev beskuren med en tredjedel förra året är större än någonsin och pelargonkrukorna trivs med gödslingen. Imorgon ska jag gödsla tomatplantorna och rosorna - med köpt gödsel

Men den här damen flyttar man inte på så enkelt. Och hur många har en katt, vars ögon harmonierar med tulpanerna??


En vilsam dag efter en dag igår med P-böter, megaköer på Essingeleden, bortglömd studentskiva, fel på reversibla körfälten vid Mölnvik, nya mega köer och total kollaps. Herre min je!

Kommentarer