Men kom igen då!

Herr pion och jag har en hård historia bakom oss. När jag flyttade in, levde han ett tynande liv, inklämd i södra ligusterhäcken, med cirka fem centimeter grogrund

När norra liguster häcken försvunnit 2015, med hjälp av två grävande entusiaster, så flyttade jag snabbt över Herr Pion till den blivande rabatten.

Han belönade mig med tre blommor under 2016 - pioner tycker inte om att flyttas, dessutom får han inte sol förrän efter lunchtid, i kompensation dock hela eftermiddagen och kvällen.

I våras mutade jag honom med ett mycket dyrt, designat, urtjusigt växt stöd från Ulriksdals Trädgrådar - något han nu växt ur. Det skulle varit dubbelt så högt.

Så nu har jag stöttat med blompinnar och trädgårdshampa.

Och fanstyget slår inte ut - jag har mängder med knopp, 3-4 stycken på varje stängel och säkert en 15 stänglar. Och han slår inte ut!!!!!!!!! Och på fredag är det nordostlig storm, en vindriktning som är den mest tänkbara ohälsosamma för denna herre - så då lär han väl blåsa åt h-e.

Det blir aldrig bra



Inbilla dig inte att man kan få göra något ostört - hur hårt hon än sover när jag tassar ut, är hon i mina hälar minuten senare. I SEE YOU!!


Kommentarer