Seglar mystik

Nej, jag seglade ingenting. De charterseglingar som fanns, verkade mer gå ut på att dricka champagne under den timmen utfärden varade, än att segla.

Men - sailors mystique - Goda Hoppsudden. Så fick jag skicka en hälsning till Mange Olsson, stor idol som jag aldrig träffat men ändå "älskar".  Fast ibland tror jag nog att den riktiga hjälten var/är hans hustru.

Och vägen dit var svindlande vacker



Jodå, vi skulle upp vidare på vägen däruppe och igenom det lilla passet

Och ett och annat japansk fotostopp blev det

Och sälar fanns det på plats - tänk att de ställde upp för oss

Det var en miss i planeringen att lämna tillbaka bilen första dagen i CapeTown och boka guideturer istället. De var en parodi på alla semester filmer. Fem minuter stopp här, fotostopp där, kasta i sig lunch här - nästa gång blir det en annan planering. Jag hade ju så gärna viljat utnyttja några av de här vandringslederna.

Det var så lugnt väder, och hade varit länge. Ändå visade haven upp en liten show...


Visst är han KUNG!

Vi hann inte gå upp till fyren pga det pressade guideschemat (sedan blev vi lik förbannat en timma sena pga delar av sällskapet i turbussen)

Så det fick bli klassiska poser enbart

DÄR skulle jag kunna bo

Det var många varningsskyltar om de här grabbarna och tjejerna - de såg rätt fredliga ut. Dessutom hade vi stött ihop med dem i Kariega och på vägarna genom Garden Route och Wine Route - så vi kände oss som veteraner i sammanhanget.




 Här vill jag stå i  vild storm och hälsa vinden!

Kommentarer