Lägg till 74 trappsteg

Efter den 2 mil långa promenaden mot Tärnudden, Arnagrop, Säludden, Las Palmas och tillbaka till lägerplatsen, så kände jag mig lite rastlös, så jag tog ett mellanmål och tog en ny promenad mot Fyren. Det skulle öppnas vernissage där denna dag.

Det var samma utställning som jag sett dagen innan - men idag hade man öppnat trappan till utkiksplatsen. Så lägg till 74 trappsteg till de redan beskrivna 62+10. I vindeltrappa.

På den tiden man använde VHF på segelbåten, så måste det här vara den sandreveln, som menades när segelbåtar drivit upp på Sandön


På 42 meters höjd, börjar man inse hur mycket skog det finns på en enda Sandö


Förresten var det inte uppfärden som var jobbig - resan ner var fasansfull för en höjdrädd stackare. Var tvungen att trösta mig med lite champagne efter den pärsen

Kommentarer